hye..yo..!!

selagi kita bleh panggil diri kita manusia, kita xkan dapat lari dari masalah...but, human without problems is not human at all..enjoy your life!!!!

Friday, October 31, 2008

princess hours



Princess Hours..adalah korean drama yg aku sayang and sukkaaaa sangat! siap beli buat koleksi lg!! haha...mama selalu bising sbb aku asyik tengok cerita yg sama..tapi cerita nie memberi aku satu pengajaran yg bagi aku sangat berharga..penulis cerita nih sangt bijak!! gua bagi tabik springg beb!!! dalam cerita nie iaitu sewaktu chae kyung berdamai dengan hyo rin (kes berebut putera lee shin) hyo rin kata, kalau kta nak ambik atau capai yang lain, sometimes kita harus lepaskan apa yg berada dalam tangan kita, barulah ada tempat ksong yang nak diisi dengan yang baru..seperti jgk hati..kalau kita tak mau lepaskan atau lupakan cinta yang lama, macam mana kita nak dapat terima cinta yang baru??kalau kita masih dibelenggu kisah lama macam mana kita nak boleh buka kisah baru? dan aku tau cinta pertama memang tak akan kita lupakan sampai ke akhir hayat, tak payah nak tipu laa kalau ada yang kata dia memang dah benar2 lupa terus cinta pertama dia..cuma bila dah ada cinta yang baru dia hanya benamkan kenangan pahit yg lalu jauh ke lubuk hati..dan kenangan lalu itu bukan hanya disimpan sebagai kenangan saja tapi untuk kita jadikan dia sebagai guide untuk hadapi perkara2 yang mendatang..ofcourse in love ..dalam cinta juga, ditinggalkan dan meninggalkan adalah lumrah..tetapi ingat satu perkara, cinta Allah itu tak pernah tinggalkan kita cuma kita saja yang selalu tinggalkan cinta-Nya..lupa akan-Nya..bila kita kehilangan cinta dunia, always remember, kita tetap ada cinta Yang Maha Penyayang..

No comments: