hye..yo..!!

selagi kita bleh panggil diri kita manusia, kita xkan dapat lari dari masalah...but, human without problems is not human at all..enjoy your life!!!!

Friday, October 17, 2008

ekk oww!! hmm...ari ni aku nk cerita isi hati aku yang seolah-olah aku yang sedang berkata-kata..satu peringatan buat aku yang bakal menduduki stpm hujung tahun depan. Tapi aku nak cerita dulu time pmr..aku dah kecundang dengan result yang hanya cukup-cukup makan iaitu 1A ja tp mmg la xda fail..tpi pada waktu tu,aku masih belum sedar..aku kata,"eleh masih ada lagi 2 tahun..relax beb!!" dan masa spm juga, aku sedar di saat terakhir iaitu 4 bulan sebelum spm. Heh! 4 bulan, nak buat apa dah waktu 2?? orang dah study sikit-sikit ja waktu dan cuma perbanyakan latihan ja...aku?? waktu tu la mula nak rush wat study dannnn yang menyayat hati wktu tu jgk la nak p study math dengan mak su aku yang hanya dok tepi umah ja(mak su aku ni pensyarah math kat kolej matrikulasi perlis) BODOH kan aku ni..kerana silap percaturan inilah aku dapat result for math D! Mmg xfail tp aku xleh msk mana-mana pun..even poli xmau ambk aku..and now,all my friends has make their move for their dream,but me,still at the same place, at the same school...i had wasted my time a lot, dan lepas2 dapat result spm tahun lepas,nah!!ambik kau sebijik!! kata2 abah mmg macam satu sumpahan tentang aku yang nk msk form 6 sebelum result kluar dulu..aku mmg msk masuk form 6..result spm aku 3A,4B,2C,1D..sekarang ni mmg aku menyesal gila-gila punya menyesal!!tpi tulah orng kata menyesal dahulu pendapatan,menyesal kemudian padan muka aku!! masa mula2 masuk,mmg aku xleh langsung tima hakikat ni....
TAPI itu masa 5 bulan yang lepas,dan sekarang, aku dah dapat terima segala ketentuan Allah buat aku yang menyesal bila terlambat nih!! aku kini, sedang mendaki untuk ke puncak kejayaan demi mama & abah aku yang tersayang (orang yang terutama sekali dalam hidup aku!!) kemudian barulah kejayaan tu untuk aku..so,thats all for this time...


No comments: