hye..yo..!!

selagi kita bleh panggil diri kita manusia, kita xkan dapat lari dari masalah...but, human without problems is not human at all..enjoy your life!!!!

Friday, October 17, 2008

have you fall in love??



hmm....CINTA?? Cinta ni universal, ia bukan sahaja untuk kekasih tapi juga untuk semua benda yang kita sayang. Ok! now,what is mean by 'sayang' in english? it's love isn't it?? cinta ni adalah sesuatu yang suci dan satu rasa yang Allah anugerahkan untuk kita nikmati. Ia adalah sesuatu yang kita kongsi dgn sesiapa atau apa sahaja yng kita suka. even, dengan kasut feveret pun kita sayang? inikan pulak dgn mama & abah kita kan? Cinta juga tak mengenal umur..aku jatuh cinta(kononnya la!!) pada usia yg sangat muda! dialah segala-galanya bagi aku..well, he's a cute guy..hubungan kami ni bukanlah lovers,bukanjuga kawan biasa..ialebih kepada kawan yang saling mengambil berat dan sayang antara satu sama lain..kami gelarkannya sebagai Kawan Speacial..pelik bukan? tapi inilah yg dikatakan satu keistimewaannya..coz,we're not belong to each other, masing2 ada kehidupan sendiri cuma rapat la..tapi kuasa Tuhan tak ada sesiapa yang boleh menghalang..aku jatuh cinta dgnnya!! it's bad you know?? lepas dia tau perkara ni, hubungan tu semakin hambar dan sepi terus..hubungan rapat tu hanya bertahan selama 1 tahun setengah ja, dia pun tukar kelas lepas tu sbb gred bagus..start tu la semuanya jadi different belaka. semuanya berlaku salah aku agaknya..kalau la aku takda feeling dgn dia mcm ni, tentu sekarang kami masih lg kwn rapat..dan juga salah dia sebab layan aku cam dia juga ada rasa yang sama seperti mana aku..sedih bila dapat tau dia mula rapat dgn bdk kelas dia lepas di tukar kelas tu la..ada rasa dipemainkan.diperbodohkan. Hati aku ni cam ditarik-tarik..sedih usah cerita laa...
AND NOW..aku dah jadi orang baru, lebih tenang dan sabar. aku lalui hari aku tanpa perlu menangisi hari semalam, dan juga mengenang dia yang xpenah nampak aku, aku belajar terima hakikat yg ak dan dia hanyalah ditakdirkan xlebih dari kawan..dan segala yang dia janjikan(di hadapan kawan aku) tu semuanya hanya mainan dibibir sahaja.now,it's has been 5 years aku sedang belajar lupakan dia serta belajar hidup tanpa mengharapkan apa2 yg istimewa dari kaum yg satu ni..entah laa sekarang ni, cinta bukanlah perkara yg utama dlm hidup aku..cinta dah jatuhke tmpat yg ke-10 kot.cita2 adalah agenda utama aku skarang..single life makes me feel soooo relief!! i always remember and keep telling my self about one thing, " ALWAYS LIVE YOUR LIFE " apa saja cabaran yang mendatang,hadapi ia dengan tenang dan sentiasa memohon petunjuk dan pertolongan Allah..